Vi søger en ny medarbejder til Øresunddirekts webredaktion i København

2025-06-12

Har du flair for kommunikation og digitale medier og vil være med til at levere information til tusindvis af borgere og virksomheder på tværs af Øresund? Så er du måske vores næste medarbejder! Vi søger en medarbejder til en fuldtidsstilling på 37 timer/uge.

Print

Om

Vi er en grænseregional informationstjeneste, der arbejder for at skabe et fælles og velfungerende arbejdsmarked i Øresundsregionen. Det gør vi ved at levere relevant information til borgere og virksomheder, der ønsker at pendle, flytte, studere eller drive forretning mellem Danmark og Sverige.

Den primære platform for vores arbejde er vores to hjemmesider, som årligt har over en million besøgende.

Ud over hjemmesiderne kommunikerer vi også på sociale medier og ved messer og events.

 

Vi er en lille webredaktion med to medarbejdere ud over dig, men vi har et bredt samarbejde med myndigheder og interessenter på begge sider af Øresund. Vores chef er også chef for Greater Copenhagen, som vi deler kontor med og samarbejder med. Her er der højt til loftet, og vi har mange forskellige arbejdsopgaver.

Arbejdssproget på redaktionen er både dansk, svensk og engelsk.

Arbejdsopgaver

Arbejdsopgaverne kan variere, men handler primært om at opdatere og udvikle vores hjemmesider samt skabe indhold til vores sociale medier, så borgere og virksomheder altid kan finde relevant og opdateret information fra svenske og danske myndigheder i vores digitale kanaler. Derudover kommer opgaver som dataindsamling og analyse, grafisk produktion, research samt deltagelse i messer, events og udviklingsprojekter. Du kommer til at arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere i webredaktionen.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en uddannelse inden for web, kommunikation og digitale medier. Du er en meget dygtig skribent, har IT-kendskab og et godt øje for grafisk design og ønsker at skabe målrettet indhold til vores digitale kanaler. Du har også stor forståelse for samfundsspørgsmål og kan omdanne tung myndighedsinformation til letforståelig tekst.

Desuden er du:

  • Selvstændig og omhyggelig i dit arbejde
  • Positiv og løsningsorienteret både når det gælder arbejdsopgaver, kolleger og samarbejdspartnere
  • Parat til at arbejde i et miljø, hvor både dansk og svensk er arbejdssprog – du er flydende i tale og skrift i mindst et af sprogene og kan forstå det andet

Vi ser det som en fordel, hvis du har følgende kvalifikationer:

  • Erfaring med webpublicering i CMS (vi bruger Umbraco)
  • Erfaring med SEO og Google Analytics
  • Erfaring med medieproduktion (vi bruger Adobe)
  • Erfaring med arbejde med sociale medier

Praktiske oplysninger

Omfang: 37 timer/uge, fleksibel arbejdstid og mulighed for enkelte hjemmearbejdsdage, når det passer med arbejdsopgaverne.

Arbejdssted på vores kontor i det centrale København, i gåafstand fra Nørreport Station. Vi sidder i et åbent kontorlandskab i et internationalt miljø.

Løn efter aftale og kvalifikationer.

Ansøg

Hvis dette lyder som et job for dig, så send en kort ansøgning samt CV til redaktionen@oresunddirekt.com. Fortæl os, hvorfor du søger jobbet, og hvad der gør dig til den rette person til opgaven.

Send din ansøgning senest den 11. juli.

Vi læser ansøgningerne løbende og holder samtaler, når vi er tilbage efter sommerferie. Vi ser frem til at høre fra dig og håber, at du kan starte hurtigst muligt efter sommerferien.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Ylva Hansson +45 53 68 10 15 eller redaktionen@oresunddirekt.com.

Fandt du denne information relevant?

Vil du uddybe dit svar?

Tak for din feedback!
Noget gik galt, forsøg igen

Støttes af